Numer REGON można uzyskać przez internet w zależności od tego, czy Twoja działalność gospodarcza podlega rejestracji w CEIDG, KRS, czy należy do jednostek niewpisywanych do tych rejestrów. Poniżej znajduje się szczegółowa, aktualna instrukcja krok po kroku, odpowiednia dla obu przypadków.

Uzyskiwanie numeru REGON automatycznie przy rejestracji firmy przez CEIDG lub KRS

  1. Rejestracja działalności
  • Wejdź na portal CEIDG (https://www.ceidg.gov.pl/) lub odpowiedni portal KRS (https://ekrs.ms.gov.pl.).
  • Wypełnij i złóż wniosek o wpis działalności gospodarczej do właściwego rejestru (CEIDG lub KRS).
  1. Automatyczne nadanie numeru REGON
  • Po zarejestrowaniu działalności dane są automatycznie przekazywane do Głównego Urzędu Statystycznego (GUS).
  • Numer REGON zostanie nadany bez konieczności składania dodatkowych wniosków.
  1. Odbiór numeru REGON
  • Informację o nadanym numerze REGON znajdziesz na potwierdzeniu rejestracji działalności. Możesz ją sprawdzić:
    • W portalu CEIDG (zakładka „Szczegóły wpisu”).
    • W portalu KRS (w wydruku wpisu z rejestru).
  • W przypadku potrzeby uzyskania oficjalnego zaświadczenia, możesz pobrać wydruk elektroniczny wpisu ze strony CEIDG lub KRS.

Uzyskanie numeru REGON przez internet dla podmiotów niepodlegających CEIDG/KRS

(np. organizacje społeczne, spółki w organizacji, wspólnoty mieszkaniowe, rolnicy)

  1. Dostęp do platformy
  • Otwórz stronę www.biznes.gov.pl
  1. Zaloguj się
  • Kliknij „Zaloguj się” i wybierz metodę logowania („Profil Zaufany” lub „e-dowód osobisty”).
  1. Wyszukaj usługę
  • W wyszukiwarce usług wpisz „Uzyskaj numer REGON dla podmiotu, który nie podlega wpisowi do CEIDG, KRS i RSPO”.
  1. Rozpocznij wniosek
  • Otwórz szczegóły usługi i kliknij przycisk umożliwiający rozpoczęcie wniosku online.
  1. Wypełnij formularz
  • Wybierz właściwy formularz wniosku: najczęściej jest to „RG-OP” dla osób prawnych, organizacji lub „RG-OF” – dla działalności rolniczej.
  • Wprowadź wymagane dane podmiotu, dla którego ubiegasz się o numer REGON.
  • Wskaż urząd statystyczny (na podstawie siedziby firmy), wybierając lokalizację z listy na podstawie kodu pocztowego.
  1. Wybierz formę odpowiedzi
  • Wskaż, czy chcesz otrzymać odpowiedź drogą elektroniczną (za pośrednictwem Biznes.gov.pl czy ePUAP) lub papierową.
  1. Podpisz i wyślij wniosek
  • Sprawdź poprawność danych.
  • Podpisz elektronicznie profilem zaufanym lub e-dowodem.
  • Wyślij wniosek do wybranego urzędu statystycznego.
  1. Odbiór numeru REGON
  • Po rozpatrzeniu wniosku – co zazwyczaj trwa kilka dni roboczych – otrzymasz elektroniczne zaświadczenie o nadaniu numeru REGON w wybranej wcześniej formie (najczęściej na konto Biznes.gov.pl lub na wskazany adres ePUAP).
  • Zaświadczenie możesz wydrukować lub zapisać jako plik PDF.

Dodatkowe uwagi

  • Nadanie numeru REGON jest bezpłatne, niezależnie od formy wniosku.
  • Pełna ścieżka elektroniczna wymaga posiadania aktywnego profilu zaufanego lub e-dowodu.
  • W przypadku problemów technicznych lub nietypowego statusu podmiotu zaleca się kontakt z lokalnym urzędem statystycznym.

Najczęstsze adresy internetowe

  • Rejestracja firmy: www.ceidg.gov.pl lub ekrs.ms.gov.pl
  • Usługi dla organizacji: www.biznes.gov.pl
  • Profil zaufany: www.pz.gov.pl

Stosując się do powyższej instrukcji, uzyskasz numer REGON online bez wychodzenia z domu.