Aby zapłacić za wywóz śmieci przez internet, wykonaj następującą szczegółową instrukcję krok po kroku. Uwaga: Niektóre szczegóły mogą się nieznacznie różnić w zależności od urzędu miasta/gminy lub operatora przyjmującego płatności.

Sprawdź, jaką kwotę należy zapłacić

  • Wejdź na stronę internetową swojego urzędu miasta lub gminy. Zazwyczaj usługa rozliczeń dostępna jest w sekcji „eUrząd”, „Opłaty”, „Wywóz odpadów komunalnych” albo podobnej,
  • Zaloguj się do systemu eUrząd. Najczęściej logowanie odbywa się poprzez Profil Zaufany, e-dowód lub dedykowane konto,
  • Po zalogowaniu znajdź zakładkę z Twoimi zobowiązaniami podatkowymi lub opłatami komunalnymi,
  • Kliknij w opcję „Saldo” lub „Zobowiązania” i odszukaj pozycję dotyczącą opłaty za wywóz śmieci,
  • Sprawdź dokładnie kwotę do zapłaty oraz ewentualne terminy płatności.

Przejdź do płatności online w eUrzędzie (jeśli jest dostępna)

  • Wybierz opłatę za wywóz śmieci, którą chcesz opłacić,
  • Kliknij „Płacę” lub „Zapłać”,
  • Wybierz jedną z dostępnych metod płatności online, np. PayByNet, PayU, Blik, szybki przelew bankowy itp.,
  • Postępuj zgodnie z instrukcjami operatora: zatwierdź płatność, wpisz wymagane dane, zatwierdź operację w swoim banku,
  • Po zakończonej operacji otrzymasz potwierdzenie przelewu oraz – najczęściej – automatyczną aktualizację salda w systemie eUrząd.

Zapłać przez przelew bankowy (gdy nie korzystasz z eUrzędu)

  • Odszukaj papierowe zawiadomienie o opłacie lub deklarację z numerem indywidualnego rachunku bankowego (numer konta, na który trzeba wpłacić środki),
  • Zaloguj się do swojej bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej banku,
  • Wybierz opcję „Nowy przelew” lub „Płatność”,
  • Wprowadź numer rachunku wskazany przez urząd (lub firmę odbierającą odpady),
  • W polu „Tytuł przelewu” wpisz dane wymagane przez urząd, np. „Opłata za wywóz śmieci, miesiąc/rok, imię i nazwisko/nr deklaracji/adres”,
  • Wpisz odpowiednią kwotę i zatwierdź przelew,
  • Zapisz lub wydrukuj potwierdzenie płatności dla własnych potrzeb.

Skorzystaj z aplikacji mobilnej swojego miasta lub operatora

  • Pobierz oficjalną aplikację miejską, jeśli Twoja gmina udostępnia taką możliwość (np. MojeMiasto, e-Urząd Mobilny),
  • Zaloguj się i przejdź do sekcji dotyczącej opłat komunalnych lub śmieci,
  • Opcjonalnie zeskanuj kod QR z faktury lub zawiadomienia – pozwoli to automatycznie wprowadzić dane płatności do aplikacji,
  • Zatwierdź płatność – środki zostaną pobrane z Twojego konta lub dodanej karty płatniczej.

Ustaw stałe zlecenie lub polecenie zapłaty (dla powtarzalnych kwot)

  • Zaloguj się do swojej bankowości elektronicznej i wybierz opcję „Zlecenie stałe” (przelew cykliczny),
  • Wprowadź: numer rachunku, tytuł przelewu, kwotę oraz okresowość (np. miesięcznie do 28. dnia miesiąca),
  • Zapisz i aktywuj zlecenie – bank automatycznie przeleje środki na konto urzędu co miesiąc.

Alternatywy – płatności przez niezależne serwisy opłat

  • Możesz skorzystać z ogólnopolskich serwisów obsługujących płatności urzędowe i komunalne, np. mojeplatnosci.pl, moje-rachunki.pl lub podobnych,
  • Wybierz odpowiednią kategorię i operatora (wywóz śmieci, urząd miasta),
  • Wypełnij wymagane dane, wpisz kwotę i opłać za pomocą wybranej metody (Blik, karta, szybki przelew),
  • Pobierz i zachowaj potwierdzenie dokonanej opłaty.

Wskazówki praktyczne

  • Zawsze sprawdzaj, czy korzystasz z oficjalnych, bezpiecznych portali i aplikacji miejskich lub operatorów;
  • Kontroluj terminy płatności – nieterminowe opłacenie może skutkować naliczeniem odsetek;
  • W razie wątpliwości skontaktuj się z wydziałem gospodarki odpadami w swoim urzędzie.

Przykładowe adresy

  • eUrząd Twojego miasta/gminy;
  • www.mojeplatnosci.pl;
  • www.moje-rachunki.pl.

Za pomocą powyższych metod można wygodnie i bezpiecznie zapłacić za wywóz śmieci przez internet.